Turystyka

Studenci kierunku Turystyka mogą studiować w ramach dwóch specjalności: Gospodarka Turystyczna i Dziedzictwo Kulturowe. Oferowane na kierunku Turystyka ćwiczenia terenowe oraz praktyki zawodowe są ważną formą współpracy z gospodarką i stanowią poziom pośredni w przygotowaniu absolwentów do wejścia na rynek pracy. Studia stacjonarne trwają 2 lata (4 semestry)

Przedmioty realizowane na kierunku Turystyka w ramach specjalności Gospodarka Turystyczna:

I semestr
  • Podstawy turystyki
  • Warsztat badań w turystyce
  • Podstawy prawa w turystyce
  • Dzieje podróżowania i turystyki
  • ICT w turystyce
  • Geografia turystyczna
  • Podstawy socjologii turystyki
  • Atrakcje turystyczne świata
  • Atrakcje turystyczne Polski
  • Turystyka przygodowa
  • Seminarium magisterskie
II semestr
  • Wprowadzenie na rynek pracy
  • GIS w turystyce
  • Nowe trendy w turystyce
  • Metodyka prowadzenia wycieczek
  • Obsługa ruchu turystycznego
  • Podstawy przedsiębiorczości
  • Zarządzanie w turytyce
  • Marketing w turystyce
  • Zagospodarowanie turystyczne
  • Formy i rodzaje turystyki I
  • Turystyka - środowisko - rozwój zrównoważony
  • Seminarium magisterskie
Praktyki terenowe:
  • Ćwiczenia terenowe magisterskie
  • Ćwiczenia terenowe pilotowanie wycieczek
  • Praktyki zawodowe - 15 dni
III semestr
  • Formy i rodzaje turystyki II
  • Geograficzne uwarunkowania turystyki (przyrodnicze i społeczno-ekonomiczne)
  • Współczesne zagrożenia dla turystyki (przyrodnicze i społeczno-ekonomiczne)
  • Specyfika i zróżnicowanie międzynarodowych rynków turystycznych
  • Wizje i perspektywy rozwoju turystyki
  • Animacja czasu wolnego
  • Turystyka szkolna
  • Zachowania konsumenckie
  • Pracownia magisterska
  • Seminarium magisterskie
IV semestr
  • Tworzenie i promocja produktów turystycznych
  • Pracownia magisterska
  • Seminarium magisterskie

Przedmioty realizowane na kierunku Turystyka w ramach specjalności

Dziedzictwo Kulturowe:

I semestr
  • Podstawy turystyki
  • Warsztat badań w turystyce
  • Podstawy prawa w turystyce
  • Dzieje podróżowania i turystyki
  • ICT w turystyce
  • Geografia turystyczna
  • Podstawy socjologii turystyki
  • Dziedzictwo kulturowe w Polsce - zarys dziejów I
  • Historia gospodarcza
  • Dzieje polityczne Europy
  • Seminarium magisterskie
II semestr
  • Wprowadzenie na rynek pracy
  • GIS w turystyce
  • Nowe trendy w turystyce
  • Metodyka prowadzenia wycieczek
  • Obsługa ruchu turystycznego
  • Dziedzictwo kulturowe w Polsce - zarys dziejów II
  • Rozpowszechnianie dziedzictwa kulturowego w Europie - dawniej i dziś
  • Problemy i metody rozpowszechniania dziedzictwa kulturowego
  • Problemy i metody dokumentacji zabytków kultury
  • Historia wojskowości
  • Seminarium magisterskie
Praktyki terenowe:
  • Ćwiczenia terenowe magisterskie
  • Ćwiczenia terenowe pilotowanie wycieczek
  • Praktyki zawodowe - 5 dni
III semestr
  • Rozpowszechnianie dziedzictwa kulturowego w Europie - dawniej i dziś II
  • Zarządzanie w procesie rozpowszechniania dziedzictwa kulturowego
  • Marketing w procesie rozpowszechniania dziedzictwa kulturowego
  • Problemy i metody archiwizacji współczesnych zjawisk kulturowych
  • Metody opisu dzieła sztuki
  • Podstawy prawne współczesnej dokumentacji zabytków w Polsce
  • Historyczny i współczesny rynek sztuki
  • Historia kultury
  • Pracownia magisterska
  • Seminarium magisterskie
IV semestr
  • Dzieje polityczne Europy
  • Pracownia magisterska
  • Seminarium magisterskie

Profil absolwenta

Absolwenci specjalności Turystyka Międzynarodowa legitymują się wiedzą i umiejętnościami niezbędnymi do podjęcia pracy w biurach podróży, agencjach turystycznych, ośrodkach informacji turystycznej, regionalnych i lokalnych organizacjach turystycznych, w administracji publicznej, instytucjach ochrony zabytków, jako nauczyciele, krajoznawcy, piloci i przewodnicy turystyczni. Są przygotowani do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Miejsca pracy absolwentów:

  • krajowe i regionalne organizacje turystyczne
  • wydziały kultury, sportu, turystyki i promocji jednostek samorządowych
  • biura turystyczne i biura promocji turystyki
  • firmy specjalizujące się w organizacji turystyki biznesowej
  • punkty informacji turystycznej
  • biura obsługujące turystykę przyjazdową
  • ośrodki zakwaterowania turystycznego
  • prywatne przedsiębiostwa turystyczne

Możliwości jakie dają studia w naszej katedrze

Każdego roku studenci Katedry Geografii Regionalnej i Turyzmu uczestniczą w wyjazdach naukowo-turystycznych do krajów europejskich, gdzie nabywają umiejętności poznawczych i kompetencji dotyczących oceny potencjału tych krajów i wykorzystania turystycznych zasobów dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego. Zobacz gdzie byliśmy.

Studenci mają możliwość uzyskania certyfikatu ukończenia kursu pilota wycieczek.

©